Anuncio
InicioInternacionalCom parlar amb la teva família i donar suport a la teva...

Com parlar amb la teva família i donar suport a la teva salut mental

Per Rachelle Zemlok, PsyD, i Robin Black, Ph.D.

Si esteu llegint això, és probable que vosaltres o algú que us importeu hagi respost recentment a l’escena del crim, a l’escena d’un accident o a un tiroteig massiu que va implicar la mort d’un nen o de diversos nens. La majoria de la gent a la feina us dirà que aquestes trucades són les més difícils. Són els que t’enganxen, els que et fan abraçar els teus fills i els que et persegueixen. En poques paraules, són durs amb nosaltres emocionalment, cognitivament i espiritualment.

Per què les crides a la mort infantil són tan dures

De vegades, tornar a casa i enfrontar-se al vostre cònjuge després d’un incident crític que implica la mort d’un fill pot ser més intimidant que respondre a l’incident en si. (Foto/Getty)

Tot d’una, les trucades de mort infantil són massa properes i massa per als nostres sistemes. La nostra ment té dificultats per processar el que veiem, el que sentim i el dolor que sabem que senten les famílies de les víctimes. Entrem en una terra de ningú que impulsa la professionalitat en el moment i frena les emocions racionals, només per trobar que aquestes emocions s’afanyen i exigeixen atenció. I com a pare, com vas a casa i no veus el que algú altre ha perdut per sempre? Fins i tot si vam ser ràpids, vam respondre sense demora o vam ser valents, es va perdre una vida innocent. És important que processeu la pèrdua i el que heu experimentat amb la vostra xarxa de suport.

Aquest article està dissenyat per ajudar els primers responsables amb la tragèdia de la mort infantil malgrat els nostres millors esforços.

Com processar la teva experiència

L’objectiu: implicar activament totes les millors habilitats d’afrontament que coneixeu.

Tu i el teu cervell heu experimentat alguna cosa traumàtica i el vostre cervell ha de processar el que va experimentar. Com que és un esdeveniment inusual, el vostre cervell ha de processar l’esdeveniment més profundament. Tot i que pensar en els detalls de l’escena pot ser molest, quan passa prop de l’esdeveniment, això és un signe que el teu cervell està intentant entendre què ha experimentat i vols que el procés passi.

És possible que experimenteu emocions fortes i inesperades en els dies posteriors a un incident crític que impliqui la mort d’un nen (ansietat, ira, confusió, por, dolor, tristesa). Ets humà i aquesta és una resposta normal a un esdeveniment molt anormal que has viscut. Permeteu-vos experimentar el que us surti. Això ajudarà al vostre cervell a fer el que ha de fer per processar l’experiència.

Aquestes són algunes altres coses que podeu fer durant els dies immediats després d’un incident crític que poden disminuir els impactes a llarg termini que pot tenir sobre vosaltres i augmentar la vostra capacitat per recuperar-vos d’una manera saludable.

Cura física

Com un esportista d’alt rendiment abans del dia del partit, voleu que el vostre cos i la vostra ment funcionin al màxim. Per tant, aquest és un moment crucial per prendre’s la teva salut i benestar el més seriosament.

  • Eviteu les drogues i l’alcohol (aquests poden interferir amb la capacitat del vostre cervell per processar la informació de la manera correcta i poden allargar els símptomes angoixants).
  • Feu exercici regularment, posant èmfasi en activitats cardiovasculars i d’esgotament (per exemple, HIIT, peses).
  • Dormiu molt i descanseu.
  • Mantenir una dieta saludable.
  • Feu activitats tranquil·les que afavoreixin el temps d’inactivitat (p. ex., estiraments, caminar per la natura).

Connecta amb els altres

  • Eviteu l’aïllament i l’afrontament digital/en línia.
  • Posa’t en contacte amb aquells que t’estimen i et donen suport.
  • Participa en activitats amb la família i amics o companys de feina.
  • Participar en activitats espiritualment significatives.
  • Demana ajuda quan la necessitis.
  • Accepteu l’ajuda i el suport dels qui l’ofereixen.

Durant aquest temps, no dubteu a connectar-vos amb el suport dels companys, un amic proper, un proveïdor religiós o un terapeuta qualificat. Demaneu ajuda immediatament d’un professional o d’un company de suport que et pugui connectar amb un professional si et trobes amb algun pensament de suïcidi o desig de morir.

Com comunicar-se amb el seu cònjuge, parella

L’objectiu: satisfer les dues necessitats i mantenir-se connectat durant tota l’experiència.

De vegades, tornar a casa i enfrontar-se al vostre cònjuge després d’un incident crític que implica la mort d’un fill pot ser més intimidant que respondre a l’incident en si. Suposeu que tindran moltes preguntes i preocupacions, i és possible que no tingueu la capacitat de respondre o ajudar a tranquil·litzar cap de les seves preocupacions. Necessar espai després d’una trucada traumàtica és una experiència vàlida. Comunicar-ho al vostre cònjuge de la manera correcta pot ser difícil. Aquí teniu quatre consells per comunicar-vos amb el vostre cònjuge o parella.

  1. Aviseu-los abans d’arribar a casa: Si tornar a casa se sent aclaparador, el més fàcil de fer és comunicar-se abans d’arribar-hi sobre on ets mentalment. Podeu fer-ho mitjançant un missatge de text o una trucada telefònica segons el que us sentiu més còmode. Fes servir els tres consells següents per desenvolupar el que dius.
  2. Reconeix la seva experiència: La gent vol ser vista i reconeguda i els costa més veure el teu punt de vista i donar-te suport si creuen que no ho entens. Comença la teva conversa amb la teva millor conjectura sobre el que han de passar.
  3. Sigues directe i demana el que necessites: La gent et vol donar suport i només tu saps el que necessites. Penseu exactament en què és això (espai, temps junts, temps sols, temps amb els nens, un entrenament, per passar el temps en una afició preferida) i pregunteu.
  4. Identifiqueu un millor moment per parlar-ne: És possible que el vostre cònjuge o parella també s’hagi vist afectat significativament per l’esdeveniment al qual vau respondre, i és possible que hagin de processar-lo amb vosaltres. Si saben que aviat hi haurà un moment en què tots dos parlareu de l’esdeveniment junts, estaran més disposats a donar-vos espai ara.

Aquí teniu un exemple: “Ei, ara estic de camí a casa. Estic esgotat. Encara ho estic incorporant tot. Sé que tu també ho has de ser. Sé que et preocupes per mi, i això també deu ser difícil per a tu. Estic segur que tens 100 preguntes. Realment podria utilitzar una mica d’espai amb ell quan torni a casa. Estava pensant que sortir a córrer podria ajudar-me a aclarir la meva ment. Potser podrem trobar un moment aquesta setmana perquè els nens anessin als teus pares i després podrem parlar més? Crec que un parell de dies per baixar de tot això em faria bé”.

Quan parleu de l’esdeveniment amb el vostre cònjuge o parella, tots dos hauríeu de tenir molt clar quina informació us sembla bé compartir i què és incòmode. No calen tots els detalls. Les parts més importants són els impactes sobre cadascun de vosaltres. L’eina més útil serà simplement escoltar i validar les experiències dels altres. Això vol dir que et poses a la seva pell.

Com comunicar-se amb els seus fills

L’objectiu: voleu que els vostres fills sàpiguen que poden parlar amb els seus pares i que tenen un espai segur (casa) on poden processar el món que els envolta.

Els nens prenen l’estrès a la llar. Escolten coses (més del que penses). Veuen coses a les notícies i a les xarxes socials. Les persones fora de la família diuen coses a ells o al seu voltant. De vegades, altres nens diuen coses als teus. No pots controlar quina informació recullen, però pots tenir un impacte significatiu en la seva visió del món si camines al seu costat mentre s’ho prenen tot. Aquí hi ha quatre claus per crear un espai segur perquè els teus fills processin esdeveniments tràgics que impliquen nens.

  1. Crea un espai: Pregunteu-los coses com ara què els passa pel cap, com els està fent, què els preocupa i què han sentit dir a altres persones. No els doneu respostes encara. Estàs “creant espai” perquè puguin expressar i explorar el que tinguin al cap.
  2. Valida: Feu-los saber que enteneu d’on vénen o que enteneu per què poden pensar això o sentir-se així. Feu-los saber que teniu pensaments o sentiments similars si ho feu. Ningú vol que se li digui que no s’ha de sentir d’una manera determinada o que està equivocat.
  3. Expliqueu els fets: Podeu entrar i omplir alguns buits d’informació que poden faltar i ajudar-los a comprendre millor. NO sobrecarregueu els seus cervells amb detalls. Manteniu-lo senzill i adequat a l’edat (les diferents edats mereixen diferents nivells d’informació). No us pressioneu perquè tingueu TOTES les respostes. Està bé dir: “Aquesta és una bona pregunta! Però no ho sé”. Recordeu que, tot i que els nens tenen preguntes d’adults, no sempre vol dir que estiguin preparats per processar les respostes dels adults. Si no és adequat per al desenvolupament, podria ser més perjudicial que útil.
  4. Tranquil·litza: Els nens busquen orientació als seus pares. És important tranquil·litzar els nostres fills i fer-los saber que estan segurs o que nosaltres estem segurs. Centreu-vos en totes les mesures de seguretat que preneu a la feina per protegir la comunitat i mantenir-vos segur: formació, equip i equip de seguretat, socis/membres de l’equip, no fer les coses sols i el fet de tenir tot un equip de persones que fan el seu millor protegir-se els uns als altres.

Conclusió

Els primers responsables informen constantment de les trucades de mort infantil com les trucades més difícils a les quals responen al llarg de la seva carrera professional. No podem predir com us afectarà aquesta trucada i els efectes seran diferents per a tothom. No hi ha una millor manera de cuidar-se, però sabem que intentar evitar o superar els vostres pensaments i emocions té el potencial de tenir impactes més grans a llarg termini. No cal que passis aquest moment difícil sol. Utilitzeu els recursos del vostre departament i permeteu que els que us envolten us donin suport durant aquest temps. Ara és el moment de cuidar-se especialment de si mateix i de participar en relacions de suport per tenir les millors possibilitats de reduir els impactes a curt i llarg termini.

aprèn més

Sobre els autors

Dr Zemlok és un psicòleg clínic amb llicència de Califòrnia i s’especialitza en donar suport i educar a les famílies de primers responsables. És la directora estratègica de benestar de Lexipol i Cordico. El seu paper dóna suport al contingut relacionat amb la salut mental i el benestar de primera resposta, amb un enfocament especial en donar suport directament al cònjuge i la família. Dr Zemlok està casat amb un capità de bombers i actualment cria dos fills menors de cinc anys. També és germana de tres policies jubilats. Abans d’unir-se a Lexipol, va fundar First Responder Family Psychology que ofereix teràpia culturalment competent als primers responents i als seus familiars. És autora de “The Firefighter Family Academy: A Guide to Educate and Prepare Spouses for the Career Ahead”.

Dr Black és directora executiva de Cordico, on crea programes de benestar, formació i entrenament per a persones i equips que treballen en professions d’alt estrès. Dr Black s’especialitza a ajudar les persones a comprendre’s a si mateixes, a les altres persones i per què la gent fa el que fan. Dr Black ha desenvolupat programes i programes d’entrenament de tiradors actius, violència dirigida, intel·ligència emocional i resiliència per a organitzacions dels sectors públic i privat, inclosos béns de consum, govern, tecnologia de la informació, fabricació, farmacèutica i transport. Dr Black va treballar anteriorment amb l’Oficina Federal d’Investigacions (FBI) durant gairebé dues dècades i ha treballat àmpliament amb els primers responsables locals i estatals en suport dels equips de lideratge executiu, tàctica i orientació, negociació de crisi, entrevistes i interrogatoris i comandaments d’incidències per ajudar-los. respondre i curar-se després d’esdeveniments laborals traumàtics. A més, el Dr. Black té una àmplia experiència treballant amb veterans i nens en diversos entorns.

guest
0 Comentarios
Comentarios en línea
Ver todos los comentarios
ARTÍCULOS RELACIONADOS

Aleatorio

Popular

Comentarios Recientes